fbpx

יובש בנרתיק טיפול טבעי


יובש נרתיקי הוא תופעה נפוצה אצל נשים, ובייחוד בגיל המעבר ומעט לפני. יחד עם זאת, הוא יכול להופיע גם בגילאים צעירים יותר ולכך עשויות להיות סיבות שונות. יש לא מעט דרכים לטפל במקרים של יובש בנרתיק טיפול טבעי הוא אחת מהן.

מזה שנים ארוכות ידוע כי שמנים, המתבססים על צמחים מסוגים שונים, הינם בעלי סגולות בריאות רבות ויכולים לסייע במקרים של בעיות פיזיולוגיות שונות, ביניהן יובש בנרתיק.

מהן הסיבות ליובש בנרתיק?

יובש נרתיקי יכול להופיע בשלבים שונים לאורך החיים, ולמרות שנפוץ בעיקר בגיל המעבר, נשים רבות סובלות ממנו גם בגילאים צעירים יותר. זה קורה לא אחת במהלך ההיריון, לאחר הלידה וגם לאור שימוש בתרופות מסוגים שונים ובמוצרי טיפוח מסוימים. לעיתים מלווה היובש גם בבעיות במתן שתן, בתחושת צריבה ובאי נוחות בזמן קיום יחסי מין.

מדובר בתופעה לא נעימה, העשויה לפגוע קשות באיכות חייהן של לא מעט נשים, צעירות ומבוגרות. רמות נמוכות של אסטרוגן (הורמון המין הנשי), האחראי על ייצורו של אותו ציפוי רירי בתוך הנרתיק ויצירת סביבה חומצית המאפשרת התפתחות חיידקית תקינה בנרתיק, הן אחת הסיבות לכך.

שימוש בתרופות נוגדות דיכאון, תרופות לכלי הדם וללב, תרופות לשינה וגם מתח, דיכאון ואפילו עישון, ידועים ככאלה הגורמים למצב של יובש נרתיקי. מסיבה זו, למרות שעיקר הסובלות מכך הן נשים מעל לגיל 50, מתמודדות עם מצב לא נעים זה גם נשים צעירות יותר, מה שמוביל אותן לחפש טיפול יעיל.

מדוע במקרים של יובש בנרתיק טיפול טבעי הוא הפתרון?

במקרה של יובש בנרתיק טיפול טבעי הוא אחת הדרכים להתמודד עם כך ולאחרונה גם בין שיטות הטיפול הנפוצות ביותר. טיפול טבעי המבוסס על שמנים מיוחדים עוזר להחזיר לנרתיק את מצבו התקין ומשמש כחומר סיכה טבעי. שמנים מסוג אמור, למשל, שמן על בסיס קנאביס, מגבירים את הרטיבות הטבעית בנרתיק, מרגיעים ועוזרים בהרפייתו.

תכשירים טבעיים הכוללים שמנים ותמציות טבעיות שונות מביאים אתם, כאמור, סגולות בריאות רבות ובעיקר נטולי חומרים כימיים או חומרים העשויים להיות מזיקים. דרכים נוספות טבעיות לטיפול במקרים של יובש בנרתיק קשורות לתזונה, בין היתר. ישנם כמה רכיבים תזונתיים שמומלץ לשלב בתפריט, ולו כדי ליהנות מהיתרונות הרבים שלהם. למשל, ויטמין C.

ויטמין זה מומלץ מאד לנשים בגיל המעבר, וכאשר הוא מגיע בשילוב עם ביו-פלבונואידים, עולות רמות האסטרוגן בגוף. גם ויטמין E עוזר מאד לנשים בגילאים אלה ולאלו הסובלות מיובש נרתיקי ואפשר למצוא אותו בעיקר בשמן זית, בשקדים, באבוקדו וגם בתרד. וויטמינים מקבוצת B יכולים אף הם לעזור ואותם נמצא בבשר, בטונה, בכבד, בשיבולת שועל, בבננות, בשעועית, באבוקדו וגם בזרעי פשתן.

וויטמינים אלה עוזרים לשמור על תפקודה התקין של בלוטת יתרת הכליה, היכן שמיוצר האסטרוגן. כמובן שגם הקפדה על אורח חיים נכון, שינה טובה, פעילות גופנית והימנעות מסטרס מחזקת מאד את הגוף ויכולה למנוע את החרפתם של מצבים בריאותיים לא רצויים, כמו יובש בנרתיק.

אילו שמנים ליובש בנרתיק מוצעים כיום?

השמנים הטבעיים, המשמשים, בין היתר, כטיפול במצבים של יובש בנרתיק, יכולים להיות מסוגים שונים, כאשר לכל אחד יתרונות אחרים הייחודיים לו. למשל, שמן קוקוס, המשמש לא אחת כטיפוח לעור, מכיל חומצה לאורית, המסייעת לגוף בהתמודדות עם זיהומים ודלקות, האופייניים לא אחת לאיברי המין הנשי.

שמן קינמון עוזר להמריץ את הדם ומסייע לחימום הגוף, כמו גם לחימום אזור איבר המין הנשי. שמן מנטה פפרמינט, אותו גם נמצא בלא מעט תכשירים טיפוליים טבעיים שונים, מוכר כמשכך כאבים ומשרה רעננות.

גם שמן קנאביס, עליו שומרים לא מעט בשנים האחרונות, הוא בעל סגולות בריאותיות ייחודיות והוא מתאים במקרים של יובש בנרתיק בשל היותו מפחית את כאבי החדירה ואף מקל מאד בכאבי מחזור. שמנים נוספים, אותם נמצא גם כן בתכשירים טיפוליים טבעיים במקרים של יובש נרתיקי הם שמן הל ושמן ג’ינג’ר.

מה חשוב לבדוק לפני שמזמינים תכשירים טבעיים לטיפול ביובש נרתיקי?

אם אתן סובלות מיובש בנרתיק טיפול טבעי, כאמור, יכול להיות דרך מתאימה להתמודד עם המצב ולספק לגוף בדיוק את מה שהוא צריך. יחד עם זאת, כמו כל מוצר אחר, ובייחוד בתחום הטיפול, ישנה חשיבות רבה מאד בפנייה למקום מקצועי ואמין.

חשוב מאד לחפש חנויות המתמחות במכירת מוצרים מסוג כזה, לרבות תכשירים המסייעים במקרים של יובש בנרתיק וחשוב לבדוק היטב את האותיות הקטנות מאחורי כל מוצר. יש לבחון מה הוא מכיל, כיצד משתמשים בו והאם, כמובן, הוא בעל כל האישורים הנדרשים לצורך הפצתו, ובייחוד אישור מטעם משרד הבריאות. מחפשות טיפול טבעי ליובש בנרתיק?

פלוראז’, ציוד ומוצרים לרפואה משלימה וטיפוח, מעמיד לרשותכן מוצרים טבעיים המספקים מענה בדיוק למקרים מסוג זה. תוכלו להזמינם אונליין, כאן באתר, ולקבל אותם לכל כתובת שתרצו. לפרטים נוספים אודות מוצרים אלה ומוצרים אחרים, התקשרו לטלפון 04-6822744

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *